حمل فله با کشتی

مقدمه

حمل و نقل محموله های فله از طریق دریاها جنبه پیچیده و در عین حال ضروری تجارت جهانی است. حمل فله با کشتی، یا حمل و نقل محموله انبوه، شامل حمل و نقل مقادیر زیادی کالا بر روی کشتی است که مزایای بی شماری را برای مشاغل و صنایع ارائه می دهد.

بار فله چیست ؟

بار فله به محموله‌های بسته‌بندی نشده با حجم زیاد که به دلیل اندازه‌ی آن‌ها، برای انتقال بسته‌بندی نمی‌شوند و در انبارهای خاص خود قرار می‌گیرند، گفته می‌شود که در نهایت با کشتی های فله بر حمل و نقل آنها انجام می شود.

این نوع بارهای فله به دو گروه بار فله خشک و بار فله مایع تقسیم می‌شوند و شامل اقلام زیر می‌شوند:

  • مواد دانه‌ای از قبیل گندم، جو، ذرت، سویا، برنج و شکر

  • مواد خشک پودری از قبیل مواد معدنی یا کارخانه‌ای، مانند خاک یا پودر فلزاتی نظیر آلومینیوم

  • مواد کلوخی اعم از سنگ‌های معدنی یا تکه‌های فلزی

  • نفت خام و محصولات نفتی از قبیل گازوئیل، بنزین یا نفت سفید

  • مواد مایع خوراکی مثل روغن‌ها

  • گازهای مایع نظیر پروپان، اتان و متان

کشتی فله بر چیست؟

کشتی های فله بر از جمله انواع کشتی های باری و تجاری هستند که برای حمل و نقل کالاهای بسته بندی نشده در مقادیر زیاد مانند مواد معدنی، سیمان، غلات و زغال سنگ مورد استفاده قرار می گیرند. حمل و نقل فله مواد پالایشگاهی و صنعتی بهترین گزینه برای این امر است.

ظرفیت کشتی های فله بر

ظرفیت کشتی های فله بر بسته به نوع و حجم کالایی که حمل می کنند متفاوت است. از کوچکترین کشتی‌ها با تنها چند صد تن وزن مرده گرفته تا بزرگترین کشتی‌های فله‌بر با بیش از 360000 تن، می‌توانید طیف وسیعی از کشتی‌های فله‌بر را در اندازه‌های مختلف در فهرست زیر مشاهده کنید :

  • کشتی های باری فله کوچک با ظرفیت 10 هزار تن یا کمتر.
  • کشتی های فله بر سایز متوسط (هندی سایز) با ظرفیت بین 24 تا 35 هزار تن.
  • فله برهای عظیم یا هندیمکس با ظرفیت 35 تا 50 هزار تن.
  • فله بر بزرگتر (سوپرامکس) با ظرفیت 50 تا 61 هزار تن.
  • کشتی فله پاناماکس با قابلیت حمل 55 تا 75 هزار تن.
  • کشتی های فله ای با ظرفیت 400 هزار تن به اندازه یک کِیپ.
  • کشتی فله ای عظیم با قابلیت حمل بیش از 400 هزار تن بار.

مزایای حمل بار فله با کشتی

حمل و نقل محموله فله دارای چندین مزیت از جمله مقرون به صرفه بودن، کارایی و توانایی حمل و نقل مقادیر زیاد در یک سفر است. این روش به ویژه برای مواد خام مانند مواد معدنی، غلات و مایعات مفید است.

مقرون به صرفه: حمل و نقل محموله های فله با کشتی به خصوص مقرون به صرفه است. قیمت حمل و نقل پایین تر است زیرا کشتی ها می توانند محموله های بیشتری را به طور همزمان حمل کنند. علاوه بر این، هنگامی که کالاهای فله با کشتی حمل می شوند، هزینه های بسته بندی و بارگیری معمولا کمتر است.

سرعت حمل و نقل: محموله فله معمولاً با سرعت بالا توسط کشتی حمل می شود. این امر منجر به زمان تحویل کوتاهتر و حمل و نقل سریعتر بار به مقصد می شود.

حفاظت از محموله: از آنجایی که از کانتینرها و فناوری های بسته بندی مناسب استفاده می شود، حمل و نقل محموله های فله با کشتی محافظت خوبی از محموله ها را فراهم می کند. سپر در برابر ضربه، رطوبت، رطوبت و نوسانات دما.

بهره‌وری بالا: به دلیل ظرفیت زیاد کشتی ها، تحویل محموله فله توسط کشتی فوق العاده کارآمد است. این امر با امکان جابجایی حجم قابل توجهی از بار در یک سفر، زمان و هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد.

حمل فله با کشتی چگونه انجام میشود ؟

برای حمل بار فله از طریق دریا، انواع کشتی های فله بر که دارای ظرفیت کافی و استانداردهای لازم  برای بارگیری و تخلیه بار فله هستند، مورد استفاده قرار می‌گیرند. حمل و نقل فله با کشتی به حمل و نقل کالاهای بسته بندی نشده و بدون کانتینر در انبار کشتی قرار میگیرند اشاره دارد. این نوع کالاها می توانند شامل اقلام سنگین، بزرگ باشد که نیاز به تجهیزات تخصصی برای بارگیری و تخلیه دارند. حمل فله با کشتی یک جایگزین مقرون به صرفه برای حمل و نقل کانتینری است و به ویژه برای حمل و نقل اقلام بزرگ و سنگین مناسب است. در حمل فله با کشتی از انتخاب کشتی مناسب گرفته تا مسیریابی رویه های گمرکی، هر مرحله نیاز به برنامه ریزی دقیق و تخصص دارد. 

مشاوره رایگان
لطفاً برای تکمیل این فرم، جاوا اسکریپت را در مرورگر خود فعال کنید.

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *